Sider

fredag den 29. juni 2012

Grillhygge og jordbærtærte

Den anden dag kom min mor med en bakke jordbær, de blev tryllet til en jordbærtærte i dag da Lily og jeg skulle til grillhygge hos min far, papmor og lillebror.

Opskriften er fundet et sted i blogland, jeg kan bare ikke huske hvor. Den er dejlig nem.

Dej:
300 g mel
100 g sukker
200 g smør
1 æg

Mel og sukker blandes, smørret hakkes i. Smuldr dejen til der ikke er flere store klumper smør.
Tilsæt ægget og saml hurtigt dejen til den er ensartet og glat.
Form den til en kugle og pak ind i film. Læg den i køleskabet min. 30 minutter.
Forvarm ovnen til 180 grader (varmluft).
Rul dejen ud og kom den i en tærteform (jeg trykkede bare min flad i formen, da den ellers ikke ville samarbejde).
Bag tærtebunden ca. 12 minutter.

Smelt ca. 100 g chokolade og kom det på bunden.

Når tærtenunden er afkølet fyld creme og jordbær på.

2 kommentarer:

  1. Om nom nom. For dælen, hvor ser den tærte bare god ud! Man bliver jo helt sulten af at se på den :D

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har fået en anden opskrift jeg skal prøve, noget med marcipan i bunden og fløde i cremen ;) mhmmmm!

      Slet