Sider

onsdag den 2. oktober 2013

Et sidste farvel

Forrige fredag måtte vi sige farvel til vores elskede Tweety, den skønneste hund man kunne ønske sig. Hun var en mastiff-blanding og god som dagen var lang. Hun troede, at hun var en chihuahua og sov gerne i sengen når hun fik lov - ellers lå hun i sofaen når vi ikke så det, hun vidste godt, at hun ikke måtte. Aldrig har jeg mødt en hund med så stor personlighed.
Hun var syg og tabte sig meget, og pludselig blev det rigtig slemt. Så vi måtte med kort varsel tage den svære beslutning. Om morgenen tog vi hende med til stranden og fik gået en god tur og taget en sidste omgang billeder. Øv, hvor var det dumt og uretfærdigt. Her er så tomt uden den tykke pige, og der gik en uge før vores anden hund blev sig selv igen efter tabet. Jeg savner hende hver dag, men Lily og jeg går tit ud i haven og plukker blomster, som vi lægger på hendes grav.

Et par billeder fra den sidste strandtur.


I lørdags måtte vi så sige farvel til Charlie, vores pastelfarvede ilderfyr. Han var den sødeste, smukkeste og mest fjollede ilder jeg har mødt. Vi købte ham, da han var et år, for 100 kr. Det er de bedste 100 kr jeg nogensinde har givet ud. Han måtte akut aflives, da han åbenbart var mere syg end vi først troede. Jeg nåede at tage et par billeder inden dyrlægen kom - men det er tydeligt at se, at han ikke er rask. Buret er så tomt nu uden den store krammebamse. Han er også begravet i haven, så vi kan lægge blomster til ham.






Jeg synes min familie har været ude for meget modgang de sidste mange måneder, nu må det snart være tid til lidt medgang, ikk? Jeg krydser i hvert fald alt der krydses kan.


4 kommentarer:

  1. Årh, jeg sender mange varme tanker! Vores ene huns var lige på kanten for et par måneder side, men klarede den. Men det var nok bare et forvarsel, så vi er da i det mindste forberedt på hvad der kommer til at ske. :(

    I skal nok få en masse dejlige oplevelser og skønne stunder, trods modgang!

    SvarSlet
  2. Så nydelig du har skrevet om hunden og ilderen! Skjønner godt det er tomt i huset. Men av og til må bare livet gi tapt..

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem fra Norge

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare uretfærdigt at i skal igennem alt det her, mus :( .. Det er ikke fair på nogen måder! Jeg ville ønske jeg kunne gøre et eller andet, men desværre tror jeg ikke der er noget der hjælper. Du bliver nødt til at tænke på alle de positive situationer du har haft med både Tweety og Charlie - selvom det er hårdt! <3

    Og jeg er lige her, hvis du har brug for at snakke om det <3

    SvarSlet
  4. Det gør mig så ondt at I har måtte sige farvel til de helt fantastiske dyr :'(!
    Og det er slet ikke fair I har haft så meget modgang, så det er klart jeres tur til medgang <3

    SvarSlet